Noris East. sklep on-line złoto,srebro płatkowe,szlagmetal,szelak,politura

Instrukcje produktów Kolner.

 

Kölner Instacoll system 100ml-500ml-1000ml

Złocenie na wysoki połysk, na zewn±trz

Instacoll jest klejem (mixtionem) przeznaczonym do użytku wewnętrznego i zewnętrznego, złoceń na wysoki połysk,odpornych na warunki atmosferyczne . Może być stosowany na prawie wszystkie podłoża stosowane dotychczas jako standardowe, tworz±c powierzchnie odporne na wpływy atmosferyczne. Na zewn±trz nie używaj tego produktu bezpośrednio na szkle. Należy stosować, bądz przygotować nieporowate powierzchnie do złoceń wewnątrz. Tak złoconych partii nie trzeba, a nawet nie można polerować agatem pozłotniczym.

Przed rozpoczęciem złocenia instacoll musi tworzyć zupełnie suchy film, ten film będzie aktywowany instacoll-aktywatorem przed położeniem płatka, preferując złoto transferowe. Po nałożeniu aktywatora na przygotowaną powłokę instacollu i naniesieniu złota , płatek będzie miał efektowny połysk.

 

Stosowanie:

Porowate powierzchnie, takie jak drewno, kamień, gips najpierw powinny zostać pokryte 15%roztworem wodnym instacoll. Po ok. 30 min wysychania tej warstwy można nałożyć grubszą warstwę instacollu. Jak już wyżej wspomniano przy niektórych materiałach trzeba więcej niż jedną warstwę “ gruntu” instacollu by uzyskać błonę odporną na warunki atmosferyczne- zastosowanie produktu musi być ściśle z instrukcją

-na odtłuszczoną powierzchnię .
miękkim nylonowym płaskim pędzlem wymieszany instacoll. Gdy używasz rozpylacza dodaj 5-10% wody

-jedna lub dwie warstwy powinny być wystarczające ostatnia warstwa musi być zupełnie wyschnięta przed nałożeni em kolejnej,

-odczekaj co najmniej 3h po nałożeniu ostatniej warstwy instacollu.

-suchą nie lepką powierzchnię instacollu uaktywnia się przez naniesienie instacoll aktyvator size przy pomocy zwilżonej w aktywatorze szmatki; przeciera się po powierzchni tak, by powstał bardzo cienki,równy film tak powstały film (błona ) musi być cienki - rzadki by wysychał w ciągu 1min. W ciągu 2h od nałożenia można złocić bez aktywatora.

-nakładaj złoto transferowe natychmiast przez dociskanie bawełnianym wacikiem przez bibułkę kontynuowanie złocenia zawsze wymaga aktywowania następnych partii zakładanie płatków z niewielkimi nadmiarami na przed chwilą położony fragment umożliwia uzyskanie gładkiej powierzchni, bez widocznych śladów łączeń; zawsze odczekaj by wysechł aktivator size przed założeniem następnego płatka !

-po całkowitym pokryciu powierzchni metalem pocieraj delikatnie w jednym kierunku wacikiem; ubytki mogą być uzupełnione wg powyższej metody lub przez nakładanie instakoll aktivator jak podano poniżej.

Luźne płatki złota mogą być bezpośrednio nakładane, jeżeli złoto jest kładzione na mokry instacoll-aktivator. Dlatego klej ten powinien być nanoszony pędzlem cienko albo wielokrotnie. Podobnie jak przy tradycyjnej metodzie złocenia na bolus, płatek jest kładziony bezpośrednio na mokrą powierzchnię.po całkowitym wyschnięciu powierzchni płatek powinien być dociśnięty tamponem. Jednak rezultaty tego sposobu nie są tak spektakularne jak przy złoceniu “na sucho” opisanym wyżej.

 

 

 

Kölner KGGG System

Sealer 123 A 100ml-500ml-1000ml

Impregnat

Sealer 123a jest skoncentrowanym, opartym na wodzie gruntem (uszczelniaczem)mającym zastosowanie do przygotowywania porowatych powierzchni do złoceń , przed zastosowanie kolner burnishing clay i instaclay. Sealer 123a może też być używany do zabezpieczenia płatków metalu, takich jak srebro czy szlag metal.

Stosowanie:

Rozpuścić sealer123a z wodą (100ml sealera + 300ml. Wody).procentowość roztworu zależy od spodziewanego chłonięcia podłoża. Nanosić słabe roztwory miękkim pędzlem lub przy pomocy rozpylacza.ilość warstw zależy od porowatości powierzchni. W przypadku ekstremalnej porowatości (jak gips albo miękkie gatunki drewna ) jest polecana metoda - mokre w mokre. Jeżeli po wyschnięciu utworzy się błyszcząca powłoka . To znaczy, że zastosowano zbyt silny roztwór lub liczba warstw była zbyt wysoka. Po wyschnięciu powierzchnia powinna mieć satynowy połysk w przeciwnym razie mogą pojawić się problemy z przyczepnością następnych warstw lub z pękaniem! Pozwól warstwą sealer dobrze wyschnąć prze d położeniem następnych powłok burnishing clay czy instaclay. Czas wysychania, to w przybliżeniu od 0,5 do 1h.

Pozostałe sposoby zastosowania: sealer 123a może być używany jako akron - na powłokach do zabezpieczania płatków metalu , które mają tendencję do utleniania,takich jak srebro czy szlag metal. Ponieważ powłoki sealer 123a nie są całkowicie wodoodporne,więc jest on zalecany tylko do wewnętrznego użytku. Sealer 123a powinien być rozcieńczony (20-50%) z wodą. By uniknąć występowania pęcherzyków powietrza należy używać pędzla zwilżonego wodą i nakładać roztwór powoli w jednym kierunku. Jedna warstwa jest wystarczająca.

Można też otrzymywać barwne powłoki-laserunki,przez dodanie do sealer 123a wody i barwnika rozpuszczonego w czystym alkoholu. Jako barwnik może służyć bejca. Do 25% roztworu alkoholowego bejcy do drewna powinien być dodawany skoncentrowany sealer123a.

 

 

 

Kölner KGGG system

FOND 100ml-500ml-1000ml-4L

Burnishing Clay

Przeznaczony do nakładania pędzlem kolner burnishing clay jest gessem, oprtym na wodzie stosowanym jako podkład do złota,srebra i złota kompozytowego (szlag metalu). Produkt ten - dostępny w 7 kolorach - jest idealnym rozwiązaniem do uzupełniania efektownych złoceń na wysoki połysk,przy złoceniu ram,wewnętrznych elementów architektonicznych i detali mebli,uzyskując tradycyjny wygląd przy mniejszym wysiłku.

Uwagi!

* łączy własność gessa i bolusu w jednym nadaje się do nakładania pędzlem,dostępny w kilku tradycyjnych kolorach bolusu,jak również w białym kolorze, który może być barwiony przy użyciu zabarwiających past mixol.* Stosowany w temperaturze pokojowej * ze względu na wysoką zawartość “ciał stałych” (odpowiednia konsystencja) wystarczają dwie lub trzy warstwy * nie ma żadnych ograniczeń w polerowaniu - może być polerowany nawt szlag metal * wysycha do twardej powłoki, podobnie do tradycyjnego gessa,

* może być rozcieńczony wodą zawiera rozpuszczalniki organiczne <3%.

 

Ograniczenia:

Chociaż wodoodporny kolner burnishing clay nie jest wodoszczelny i będzie pęcznieć po zmoczeniu,dlatego może być używany tylko w wewnętrznej ekspozycji (na zewnątrz stosuj instacoll). Wrażliwy na zasadowe detergenty( np zawierające amoniak, alkohol,aceton i inne polarne rozpuszczalniki).

Właściwości:aby zapewnić dłuższy czas przechowywania produktu, który jest materiałem tysksatroficznym, przed użyciem produkt należy mocno wstrząsnąć,aby zmienić jego postać żelową w bardziej płynną,podobną do farb alkilowych. W zależności od sposobu zastosowania może być rozcieńczony wodą: do 15% wody objętościowo.

Czas wysychania: jest to środek oparty na wodzie, więc czas wysychania będzie zależał od temperatury i wilgotności względnej. Optycznie może się wydawać, że powierzchnia warstwy wysycha (jasny kolor powłoki)a przy jest ona ciągle zimna. W normalnych warunkach małe obiekty są gotowe do złocenia po pół dnia.

Kolor: kolner burnishing clay jest dostępny w tradycyjnych kolorach bolusu. Wszystkie kolory mogą być mieszane ze sobą. Jeżeli potrzebny jest inny odcień (dodatkowy kolor) użyj odcieni mixol,ale tylko z sorte-c-(biały),ale nie dodawaj więcej niż 15% wagowo,w innym razie niektóre właściwości mogą ulec zmianie.

Przechowywanie: najmniej 1 rok w temp pokojowej. Aby zapewnić długą żywotność nigdy nie dolewaj resztek do oryginalnego opakowania. Kolner burnishing clay jest odporny na zamarzanie-odmarzanie, co oznacza,że produkt nie ulegnie zniszczeniu,jeżeli nawet uległ zamarznięciu w trakcie transportu. Gdy tak się stanie pozwól odtajać w temp pokojowej dodaj niewielką ilość wody i dokładnie wymieszaj.

Stosowanie:dla uzyskania dobrej przyczepności powierzchnia musi być czysta od kurzu i tłuszczu(odkurzona i odtłuszczona) i rdzy. Błyszczące powierzchnie powinny być przeszlifowanie,by zapewnić dobrą przyczepność. Podłoża dla burnishing clay to: drewno produkty drewnopochodne,gips zaprawa cementowa,plastik i metale nieżelazne. W przypadku niektórych metali i plastiku należy najpierw nałożyć warstwę gruntu,by zapewnić dobrą adhezję.wiekszoćś porowatych powierzchni wymaga zaimpregnowania.jako . Impregnat do kolner bu rn ishing clay został specjalnie stworzony sealer p który jest zalecany do wszystkich porowatych powierzchni.

Rozcieńczaj produkt od 5-max 15% wodą.używaj dobrej jakości, miękkiego pędzla szczecinowego.pierwszą warstwę nałóż dość obficie. Po upewnieniu się,że została pokryta cała powierzchnia,wygładzaj zacieki pędzlem,wzdłuż włókien drewna. Przed nałożeniem kolejnej warstwy odczekaj,aż powłoka zjaśnieje. Jeżeli po nałożeniu drugiej warstwy i jej wyschnięciu widoczne będą jakieś ziarna,nierówności potrzebne będzie szlifowanie. Nakładaj najwyżej 3-4 warstwy,pozwalając na wysychanie każdej z nich.

Szlifowanie: jeżeli wymagana jest absolutnie gładka powierzchnia konieczne jest szlifowanie. Po dokładnym wyschnięciu powierzchnię można szlifować na mokro lub na sucho. W obu przypadkach należy używać wysokiej jakości papieru z tlenkiem aluminium lub silikonowo-korundowego! Wielu preferuje szlifowanie na mokro,zaczynając od papieru 320,poprzez 400 dochodząc do 600,w międzyczasie wycierając powierzchnię wilgotną ściereczką. Unikaj rozlania wody! Na koniec należy delikatnie polerować powierzchnię materiałem zwilżonym w alkoholu,aż do otrzymania gładkiej i dobrze przygotowanej powierzchni.którąkolwiek wybierzesz metodę,nie próbuj przyspieszyć procesu przez użycie taniego szorstkiego papieru lub zwiększając nacisk podczas szlifowania.spowoduje to powstanie rys i ubytków na powierzchni.

Złocenie: złocić płatkami używając colnasol size.złocenie jest podobne do tradycyjnego sposobu złocenia na pulmencie,za wyjątkiem tego, że burnishing clay wysycha mniej chętnie niż tradycyjne gesso zwilżaj fragment po fragmencie,bezpośrednio przed nałożeniem płatka,tak by powierzchnia była mokra-pokryta cienką powłoką colnasol size.

Polerowanie: mikstion(klej) pod płatkiem musi być zupełnie suchy. Czas wysychania zależy od grubości metalu,temperatury i wilgotności. Więcej szczegółów o nakładaniu płatków o polerowaniu znajdziesz w opisie colnasol gel concentrate.

 

 

Kölner KGGG system

Instaclay 4L-30L

Burnishing clay dla areografu

Instaclay jest modyfikacją kolner burnishing clay i został przystosowany do nakładania rozpylaczem. Podobnie jak burnishing clay ten produkt jest oparty na wodzie gessem-podkładem,możliwym do polerowania,do złota,srebra i szlag metalu. Instaclay jest idealnie dostosowany do zdobienia złoconych i polerowanych ram,wewnętrznych elementów architektonicznych i detali mebli,uzyskując tradycyjny wygląd przy mniejszym wysiłku.

Uwagi:

-łączy własności gessa i bolusu, nadaje się do nanoszenia rozpylaczem (sprayem) dostępny w kilku tradycyjnych kolorach bolusu, jak również w kolorze białym, który może być barwiony pastami zabarwiającymi mixol

-stosowany w temp pokojowej

-powierzchnie najlepiej pokrywać dwukrotnie, by mieć pewność równomiernego jej pokrycia

-dobrze się nanosi w trakcie rozpylania (równomierny strumień)

-nie ma żadnych ograniczeń w polerowaniu, może być polerowany nawet szlag meta

-wysycha do twardej powłoki, podobnie do tradycyjnego gessa

-może być rozcieńczony wodą: zawiera organiczne rozpuszczalniki-mniej niż 3%.

Ograniczenia:

-chociaż jest wodoodporny, nie jest wodoszczelny i będzie pęcznieć po zamoczeniu, dlatego może być używany tylko na powierzchnie wewnętrzne(na zewnątrz użyj instacoll)

-wrażliwy na detergenty alkaliczne(np zawierające amoniak, alkohol aceton i inne polarne rozpuszczalniku.

Właściwości:instaclay jest materiałem tyksotroficznym, dlatego aby zapewnić dłuższą trwałość należy przed użyciem produkt mocno wstrząsnąć, aby zmienić jego żelową konsystencję na bardziej płynną, podobną do farb alkalicznych. W zależności od sposobu zastosowania może być rozcieńczany wodą do 15% objętościowo.

Czas wysychania: jako środek wodorozcieńczalny czas schnięcia uzależniony jest od temperatury i wilgotności względnej. Zjaśnienie powłoki może wskazywać na wyschnięcie warstwy, przy dotyku będzie ona zimna. W normalnych warunkach małe obiekty są gotowe do złocenia w pół dnia.

Kolor:instaclay jest dostępny w tradycyjnych kolorach bolusu. Wszystkie kolory mogą być mieszane ze sobą. Jeżeli potrzebny jest inny odcień kolor użyj odcieni mixsol, ale tylko z sorte-c-(biały).nie . Dodawaj więcej niż 15% wagowo, w przeciwnym razie niektóre właściwości produktu mogą ulec zmianie.

Przechowywanie:najmniej 1 rok w temp pokojowej. Aby zapewnić długą żywotność nigdy nie zlewaj resztek do oryginalnego opakowania.instaclay jest odporny na zamarzanie-odmarzanie, co oznacza, że produkt nie ulegnie zniszczeniu, jeżeli nawet uległ zamarznięciu (raz) w trakcie transportu. Gdy tak się stanie, pozwól odtajać w temp pokojowej, dodaj niewielką ilość wody i dokładnie wymieszaj.

Stosowanie: dla uzyskania dobrej przyczepności powierzchnia musi być odkurzona,odtłuszczona,bez korozji. Błyszczące powierzchnie powinny być przeszlifowanie,by zapewnić dobrą przyczepność. Podłoża dla instaclay to: drewno,produkty drewnopochodne,gips,zaprawa cementowa,plastiki i metale nieżelazne. W przypadku niektórych metali i plastiku należy najpierw nałożyć warstwę gruntu,by zapewnić dobrą adhezję. Większość porowatych powierzchni wymaga zaimpregnowania. Jako impregnat do kolner burnishing clay i instaclay został specjalnie stworzony einlasgrund-p,który jest zalecany do wszystkich porowatych powierzchni.

Rozpylanie: dla uzyskania najlepszego efektu używaj dużej objętości, agregatu niskociśnieniowego z dyszą o średnicy 1,5mm. Jeżeli używasz agregatu wysokociśnieniowego, stosuj ciśnienie 2-5atmosfer z dyszą o śred 1,5-2,0mm rozcieńcz instaclay z 10-15% wody (objętościowo) i dobrze wymieszaj,unikając spienienia. Rozpyl pierwszą powłokę dość grubo, by zapewnić jednolite odparowanie.instaclay jest grubo rozpylany względem lakierów.trzymaj dyszę równolegle i blisko w stosunku do przedmiotu. Miej pod ręką zwilżony pędzel, będzie pomocny do wygładzania zacieków, rozprowadzania nierówności,szczególnie na przedmiotach z zawiłym ornamentem. Przed zastosowaniem drugiej warstwy odczekaj aż zjaśnieje kolor na całej powierzchni. Zwykle nie trzeba szlifować między kolejnymi warstwami.tam, gdzie widoczne są jakieś nierówności szlifuj papierem(240). Usuwaj z powierzchni powstały w tr ak cie szlifowania pył.rozpyl drugą i zwykle ostatnią warstwę. Należy pamiętać, by zapewnić jednakową szybkość odparowania grubej powłoki by nie dopuścić do powstania na powierzchni zacieków i kropli. Ponownie użyj wilgotnego pędzla do wygładzania ewentualnych zacieków i nierówności. Jeżeli są jeszcze widoczne słoje drewna należy nałożyć kolejną warstwę.

 

Szlifowanie: jeżeli wymagana jest absolutnie gładka powierzchnia konieczne jest szlifowanie. Po dokładnym wyschnięciu powierzchnię można szlifować na mokro lub na sucho. W obu przypadkach należy używać wysokiej jakości papieru z tlenkiem aluminium lub silikonowo-korundowego! Wielu preferuje szlifowanie na mokro,zaczynając od papieru 320,poprzez 400 dochodząc do 600,w międzyczasie wycierając powierzchnię wilgotną ściereczką. Unikaj rozlania wody! Na koniec należy delikatnie polerować powierzchnię materiałem zwilżonym w alkoholu,aż do otrzymania gładkiej i dobrze przygotowanej powierzchni. Którąkolwiek wybierzesz metodę nie próbuj przyspieszać procesu przez użycie taniego szorstkiego papieru lub zwiększenie nacisku podczas szlifowania. Spowoduje to powstanie rys i ubytków na powierzchni. Pozwól w pełni wyschnąć przed przystąpieniem do następnych czynności, nawet alkohol potrzebuje pół godziny do zupełnego odpar owania.

Złocenie: złocić płatkami używając colnasol size. Złocenie jest podobne do tradycyjnego złocenia na pulment, za wyjątkiem tego,że instaclay wysycha mniej chętniej niż tradycyjne gesso zwilżaj fragment po fragmencie,bezpośrednio przed nałożeniem płatka,tak by powierzchnia była mokra-pokryta cienką powłoką colnasol size.

Polerowanie: przed polerowaniem klej pod płatkiem musi być zupełnie suchy. Czas wysychania zależy od zmoczenia, grubości metalu, jego typu i wilgotności względnej.najpierw wypróbuj polerowanie na małym fragmencie, by nie rozerwać płatka. Więcej szczegółów o nakładaniu płatków i o polerowaniu znajdziesz w opisie colnasol gel concentrate.

Uwaga: stosuj standartowe środki ostrożności w trakcie używania rozpylacza i szlifowania. Zapewnij w pomieszczeniu odpowiednią wentylację, nie wdychaj kurzu czy zawartości rozpylacza.

 

 

Kölner KGGG system

Colnasol 10G

Do utworzenia 500 ml kleju do złoceń

Colnasol gel concentrate jest szybko przygotowanym klejem (mixtionem) dostępnym w formie skoncentrowanej-tabletki.rozpuszczalne w wodzie tabletki tworzą “lakier pozłotniczy” stosowany jako mixtion dla złota, srebra i holenderskiego złota (szlag metalu) na burnishing clay i instaclay. Produkt ten jest integralną częścią systemu kolner. Każda tabletka (10 g) daje pół litra żelu. Poza zastosowaniem produktu do złocenia, roztwór ten może służyć jako dodatek do kolner reliefkit skoncentrowany w 50% roztworze. Nierozpuszczone tabletki oraz roztwór należy przechowywać w lodówce.

Instrukcja:colnasol gel cconcentrate musi być rozpuszczany w gorącej “kranowej” wodzie o temp nie mniej niż 50stopni c

- wrzuć tabletkę do czystego szklanego naczynia zawierającego pół litra gorącej wody,

- mieszaj do całkowitego rozpuszczenia,roztwór powinien nabrać mętnego zabarwien ia.

- przed użyciem ostudĽ w temp pokojowej,

- nakładaj roztwór miękkim pędzlem 2-3 razy tak by zwilżyć całą powierzchnię,

- natychmiast nakładaj płatki metalu na mokrą powierzchnię, podobnie jak w tradycyjnej metodzie na poler.nie używaj patent metals,

- jeżeli jest taka potrzeba użyj małego pędzla i nanieś niewielką ilość kleju na ubytki i łataj kawałkami płatka.

W zależmości od temp grubości metalu i wilgotności, pozwól powierzchni schnąć minimum 4 godz (dłużej srebro i holenderskie złoto-szlag metal). Następnie poleruj złocone powierzchnie agatem w taki sposób, jak przy tradycyjnej metodzie, jednak delikatniej niż przy pulmencie. Można polerować nawet po kilku dniach.

*holenderskie złoto potrzebuje silniejszego roztworu: rozpuść 1 tabletkę w 400 ml gorącej wody.czas przechowywania 9 miesięcy w lodówce! Czas przechowywania gotowego kleju kilka dni w zależności od stopnia czystości (sterylności).

 

 

Permacoll size 100ml-500ml-1000ml-5l

Mixtion do płatków metalu

Mixtion do płatków metalu o trwałych właściwościach adhezyjnych.

Permacoll size daje dużo więcej możliwości niż olejne mikstiony z ich długimi czasami wysychania i krótkimi czasami pracy. Permacoll size wysycha w ciągu 15-20min zależnie od grubości i porowatości powierzchni. Płatek metalu może być nakładany wiele godzin, a nawet wiele dni póĽniej.produkt ten przeznaczony jest do tworzenia metalicznych powłok,które nie są wystawiane na działanie warunków atmosferycznych i nie są narażone na zbyt nadmierne użytkowanie. Nie można ich polerować.permacoll size jest polecany dla płatków metalu na wszystkie typy nieporowatych powierzchni-gładkich lub fakturalnych. Można go też stosować do złocenia ram,dekoracji teatralnych,filmowych, wystaw sklepowych oraz innych elementów ozdobnych. Porowate powierzchnie, takie jak, gips, stiuk, drewno i materiały drewnopochodne najpierw powinny zostać zaimpregnowane kolner sealer 123a rozcieńczone 1-0,5 lub 1-1 z wodą lub kolner einlasgrund p. Po wyschnięciu gruntu nakładaj permacoll size, nierozcieńczony, mi ękkim pędzlem. Nieporowate lub nieznacznie porowate powierzchnie, które nie są zatłuszczone ani zakurzone jak malowane lub lakierowane drewno lub plastik, mogą być natychmiast pokrywane instacoll size. Może się zdarzyć, że permacoll size będzie się perlić np na plastiku. Wyeliminować to powinna kropla płynnego detergentu. Po wyschnięciu powłoki, co widać po jednolitym połysku i ściemnieniu podłoża, można nakładać płatki metalu. Przed dalszą pracą na miejsca, które wydają się suche lub matowe po wyschnięci u nałóż drugą warstwę permacoll size. Po nałożeniu płatka tradycyjną metodą należy powierzchnię lekko potrzeć-docisnąć wacikiem(uważnie przy złocie prawdziwym). Stopień błyszczenia jest uzależniony od grubości płatka metalu - najgrubsze folie dają najlepszy efekt-połysk. Aby uchronić cienkie płatki przed mechanicznym uszkodzeniem i zapobiec procesowi utleniania metalu należy zastosować cienką warstwę lakieru akrylowego. Przed zaschnięciem błony permacoll size narzędzia można czyścić wodą z mydłem.

Instrukcja wskazówki jak otrzymać efekt spękań przy użyciu permacoll size

- nałóż permacoll size miękkim pędzlem niezbyt cienko w jednym kierunku

- po wyschnięciu nałóż płatek złota transferowego lub srebra i potrzyj powierzchnię metalu tamponem z bawełny w jednym kierunku

- pędzlem zwilżonym 50% roztworem wodnym żółtej dekstryny pomaluj płatki metalu

- dodaj do roztworu kroplę detergentu, co zapobiegnie perleniu się roztworu na powierzchni metalu

- przy wysychaniu warstwa dekstryny zaczyna pękać: szerokość spękań zależy od grubości warstwy i szybkości wysychania przyspieszone wysychanie i/lub grubsza warstwa sprawi, iż spękania będą szersze

- dekstrynę można zmyć, ale nigdy zupełnie

- efekt spękań można zwiększyć przez wtarcie farby olejnej w kontrastowym kolorze

- możliwe jest zabezpieczenie całej powierzchni transparentną powłoką(jeżeli pod spodem jest dekstryna to nierozcieńczalną w wodzie) .

 

 

Kölner Miniatum 50 ml

Mixtion do złocenia na połysk na papierze i innych giętkich powierzchniach

Miniatum-mirror gloss -paper size jest w odróżnieniu od instacool pierwszym klejem dającym efekt połysku bez polerowania agatem. Prawdziwe złoto i srebro osiągną najwyższy stopień połysku. Złotnik powinien preferować złoto transferowe i złoto w rolkach. Miniatum-mirror gloss jest idealnym klejem do złocenia iluminowanych manuskryptów. Elastyczna natura kleju zapewnia długą żywotność złoconej powierzchni. Przewracanie stron nie spowoduje odwarstwienie płatka złota od podłoża. Miniatum-mirror gloss zawiera butylokarbitol. Zac ho waj odpowiednią wentylację pomieszczenia podczas pracy z tym produktem.jako podłoża powinny być używane papiery ciężkie bezkwasowe najwyższej jakości. Na papierach o gładkich powierzchniach efekt błyszczenia będzie większy. Istniejąca faktura papieru będzie widoczna na złoceniu. Jeżeli chcesz uzyskać gładkie powierzchnie złocenia na fakturowanym papierze nałóż cztery warstwy kolner burnishing clay rozcieńczonego z wodą 15-20%. Przed nałożeniem miniatum-mirror gloss przetrzyj powierzchnię alkoholem. Klej może być nanoszony bezpośrednio na gładką, suchą minimalnie chłonącą powierzchnię, przy pomocy dobrego pędzla lub pióra.wszystkie porowate podłoża powinny zostać najpierw wypróbowane.

Miniatum-mirror gloss da najlepsze efekty, jeżeli pozostawimy kroplę kleju na powierzchni. Klej musi być zupełnie suchy przed położeniem płatka,a strona musi pozostać otwarta do złocenia aż 20 godzin. Ze względu na tak długi czas ekspozycji wskazane jest nałożenie kleju poprzedniego wieczoru, by mieć pewność, iż otrzymamy najlepszy efekt. Minimalny czas wysychania to 3-5 h w zależności od grubości warstwy, temperatury i wilgotności. Złoto holenderskie schnie krócej. Nakładaj złoto transferowe i w rolkach na powierzchnię i pocieraj od góry przez bibułkę tamponem z bawełny. Ubytki uzupełniaj w ten sam sposób.po skończeniu złocenia dociskaj całą powierzchnię tamponem z waty, by upewnić się, że złoto wszędzie jednakowo się przykleiło. Następnie wygładzaj powierzchnię w jednym kierunku, przy użyciu tamponu z waty. Lużne płatki złota na kłada się w ten sam sposób, używając bibułki z książeczki złota do ochrony powierzchni metalu w trakcie dociskania do podłoża tamponem. By zapobiec procesowi utleniania szlag metalu i srebra nałóż cienką warstwę lakieru akrylowego, najlepiej opartego na wodzie. Pędzle myj wodą z mydłem.

 

 

Miniatum Ink

Tusz do złocenia na papierze

Miniatum ink został stworzony jako uzupełnienie do miniatum mirror... Przy pomocy różnorodnych narzędzi można wykonywać najdelikatniejsze linie, a na to nakładać płatki złota i srebra.w połączeniu z miniatum-mirror gloss daje szeroki wachlarz możliwości zastosowania złoceń w kaligrafi. Połysk metalu jest taki sam jak po polerowaniu wacikiem. Złocenia mają bardzo dobrą przyczepność do elastycznej powłoki. Łamanie czy łuszczenie złota nie będzie miało miejsca.miniatum ink nanoś przy użyciu stalówek pędzli art, piórem wiecznym. Wewnątrz pióra wiecznego można trzymać miniatun.. Przez kilka dni. W przypadku sklejenia należy stalówkę i zbiornik oczyścić wodą . Sprzęt po wykonani u pracy należy dokładnie oczyścić. Polecamy napełnić pusty zbiornik pióra wiecznego wodą i pozostawić do następnego użycia.

Stosowanie: preferowane są papiery o gładkiej powierzchni. Zwykle wystarczy pojedyncza warstwa preparatu. Jedynie na bardziej chłonne papiery należy nałożyć ink 2-3krotnie. Szersze fragmenty powinny być wypełnione miniatum mirror gloss. Ważne jest osiągnięcie delikatnej, precyzyjnej błyszczącej lini po wyschnięciu. Czas wysychania zależy od grubości nałożonej warstwy i chłonności podłoża. Przeciętnie jest to mniej niż pół godz. Czas złocenia to 3 h po utworzeniu błony dla złota i srebra ( nie dla szlag metalu). Nakładaj złoto transferowe i dociskaj przez bibułkę wacikiem. Ubytki uzupełniaj w ten sam sposób. Polerowanie następuje po całkowitym pokryciu powierzchni metalem, przez dociskanie i wygładzanie bawełną w jednym kierunku.

 

 

Permacoll p

Mixtion dla złota proszkowego

Permacoll-powdergold base jest klejem akrylowym rozpuszczalnym w wodzie i glikolu. Jest przeznaczony dla złota proszkowego i daje możliwość polerowania na wysoki połysk. Przeznaczony wyłącznie do stosowania wewnętrznego; czas przydatności 1 rok. W razie potrzeby może być rozcieńczony z wodą, tak by powstał lepki roztwór. Permacoll powdergold base jest odporny na procesy hydrolizy, może być stosowany wewnątrz,na stiuki zawierające wapno. Produkt zawiera butylokarbidol. Zapewnij dobrą wentylację w trakcie pracy.produkt jest odporny na zamarzanie/odmarzanie.zaschnięte powłoki mogą być usuwane alkoholem.

Opis produktu: permacoll... Jest przeznaczony do użycia przy skomplikowanych ornamentach, które ze wzgl na koszty pracy i materiału wcześniej nie były złocone ani na bolus ani na mixtion. Stopień połysku osiągany przy użyciu tego produktu jest nieporównywalny ani ze złoceniami na mixtion, ani na bolus i często jest najlepszym sposobem do wykonywania zdobień złoconych wewnątrz.

Łatwiej jest złocić złotem proszkowym niż płatkami i dlatego też jest to w wielu wypadkach lepsze rozwiązanie niż pokrywanie ornamentów imitacjami złota.

Instrukcje: wszystkie materiały, które mają być złocone - najodpowiedniejsze to drewno i gips-powinny być najpierw pokryte trzema warstwami kolner burnishing clay. Po wypolerowaniu nałóż warstwę permacoll-powdergold size. Używaj miękkiego pędzla i unikaj nadmiernego nanoszenia kleju.w zależności od grubości warstwy i warunków otoczenia, pozwól cieczy przejść do stanu lepkiej powłoki (15-60min).nakładaj złoto proszkowe miękkim pędzlem na lepki film. Nadmiar złota zbieraj do ponownego użycia. Zwykle powierzchnia może być polerowana po upływie najmniej 24h.

 

 

Ceramic size

Kt5-kt5 hv gel

Klej do złocenia nz poler porcelany i ceramiki

Przeznaczony do naprawiania niewielkich ubytków złoconych elementów na porcelanie i ceramice. Kt5-kt5 hv jest klejem opartym na wodzie nie do polerowania, dla złota transferowego. Powinien być nakładany małą szpatułką lub ostrzem noża. Połysk metalu jest taki,jak po polerowaniu wacikiem. Kt5 hv może być mieszany i rozcieńczany wodą.

Stosowanie: ubytki p orcelany mogą być bezpośrednio uzupełniane kt5-kt5 hv. Bardziej porowate powierzchnie wymagają użycia “ uszczelniacza” - gruntu z kt5 i małej ilości wody. Użycie kt5hv redukuje ilość powłok uzupełniających defekt. Czas wysychania zależy od grubości nałożenia.nakładaj złoto transferowe i od góry dociskaj przez bibułkę tamponem z bawełny. Złocenia te są wodoodporne i odporne na dotykanie, ale nie są odporne na detergenty zasadowe i mycie gorącą wodą. Nałożenie powłoki zabezpieczającej polepsza wytrzymałość złoceń na zarysowania. Kt5 zawiera butykarbitol. Zapewnij dobrą wentylację.

 

 

 

Reliefkit

Materiały do przygotowywania rzeźbionych lub odlewanych

Przedmiotów z gipsu lub drewna

Kolner reliefkit jest suchą mieszaniną proszku: nieorganicznego cementu, wypełniacza i organicznego - naturalnego spoiwa. Czas przechow-2lata, w chłodnym i suchym miejscu. Trzymaj pojemnik zawsze zamknięty. Unikaj wdychania. Po dodaniu cieczy reliefkit staje się plastycznym materiałem do przygotowania pod złocenia rzeĽbionych obiektów i do uzupełniania szczelin.

Wskazówki: przed otwarciem pojemnika dokładnie wymieszaj zawartość. Porowate powierzchnie najpierw należy zaizolować.polecany jest słaby roztwór kolner sealer 123a. Umieść niewielką ilość proszku w pojemniku i dodaj wody. W miarę możliwości używaj mało wody. Optymalny stosunek, by otrzymać plastyczną konsystencję, to 30g cieczy na 100g proszku. Mieszaj dokładnie szpatułką, aż do uzyskania oczekiwanej konsystencji kitu. Niewielką ilość kitu ugniataj w dłoni, by wyeliminować występowanie pęcherzyków powietrza. Palce oprószone proszkiem ułatwiają ugniatanie. Nałóż masę na obiekt i modeluj narzędziami.w trakcie pracy zwilżaj masę i narzędzia wodą,co ułatwia modelowanie. Jećeli potrzebujesz dłućszego czasu pracy, jako wody zarobowej ućyj colnasol gel size rozcieńczony wodą-˝ na 1l wody. Reliefkit moće byę teć ućywany do odlewania ornamentów w formach silikonowych lub wykonanych z kleju glutynowego. Formę należy wypełnić masą o konsystencji kitu, a spód wygładzić wodą. Pr zed zamocowaniem elementu zaczekaj aż całkowicie wyschnie. Przed wykończeniem ostrym narzędziem zaczekaj 1h, jeżeli mieszałeś produkt z wodą, . 2h, jeżeli z colnasoll size, jako wodą zarobową. Schnięcie może być przyspieszone przez ogrzewanie. Czas wysychania zaienia się w zależności od temperatury, wilgotności i grubości przedmiotu. Po wyszlifowaniu, sucha, półbłyszcząca powierzchnia jest gotowa do złocenia. Małe obszary mogą być złocone przy użyciu colnasoll size bezpośrednio na obiekcie. Duże przed zło ce niem, powinny być zaizolowane kolner burnishing clay. Przed pracą sprawdĽ materiały i metodę na fragmencie.

Nie bierzemy odpowiedzialności za rezultaty działań sprzecznych z naszymi zaleceniami dotyczącymi sposobów stosowania materiałów i metod pracy.